Vi gir hele TrøndelagKraft

Kunde
TrøndelagKraft

Våren 2019 fikk vi en gigantisk utfordring. I løpet av få måneder skulle vi utvikle nytt navn, ny profil og et konsept for et nytt kraftselskap i Trøndelag. 

Utfordringen

Hvordan posisjonere et nytt kraftselskap i et marked med lojale og lokalpatriotiske kunder? 

Løsningen

Løsningen ble et konsept som speilet kraften i trønderen. Her representert ved Sunniva, 2 x Terje og Turid. 

Resultat

Trønderne trykket kampanje til sitt hjerte. Alle kunne nikke anerkjennende til gründeren fra setera, supporteren fra fjæra, bilcrossentusiasten fra bygda og boksetalentet fra byen. Og strømselskapet som – gir hele TrøndelagKraft. 

I dag har TrøndelagKraft høy kjennskap i hele Trøndelag, og får stadig nye kunder. 

Strøm er et produkt folk ikke bruker veldig mye tid på i livet sitt, og har tradisjonelt vært lavinteresse. De siste årene har vi sett en gradvis endring på dette, og stadig flere tar et aktivt valg og bytter strømleverandør oftere. Da krever det mer av strømselskapet for å bygge kjennskap og beholde kundene.