Senter for kø- og venteadferd

Kunde
TrønderTaxi

Hva er den mest effektive måten å fjerne kø på?

Utfordringen

I 2018 introduserte TrønderTaxi en ny app med direkte bestilling og dermed null ventetid. Utfordringen var å få trauste trøndere til å endre adferd fra bestilling via telefon til bestilling via app. For å bygge bevissthet om appen, skapte vi bevissthet om ventetid. Vi inviterte trønderne inn i TrønderTaxis ukjente Senter for kø- og venteadferd, hvor selskapets forskere lenge har lett etter nye måter å fjerne kø på.

Løsningen

Gjennom 2018 fylte vi trøndernes digitale og sosiale medier med gløtt fra jakten på mindre ventetid. Gjennom utallige forsøk er det aller meste prøvd, fra nifse gjenferd til søte kattunger og dårlige korps. For å optimalisere filmserien for mobil og sosiale medier, ble den produsert i kvadratisk format og uten dialog.