Rør er livskvalitet: Klimaet blir våtere, varmere og villere, samtidig som det er kritisk å få ny infrastruktur på plass mange steder i Norge. Vi er rørt over nok et meningsfylt B2B-oppdrag, etter å ha laget lanseringskampanje for Protectline fra Pipelife.
Utfordringen
Hvordan fortelle beslutningstakere for store infrastrukturprosjekter om en inkrementell innovasjon? Eller som vi liker å kalle det: en liten endring som gjør en kjempeforskjell.
Løsningen
Siden de nye rørene fortsatt var i støpeskjeen og kabelvern ligger skjult under bakken, ga formatet seg selv: Vi laget en animasjonsfilm i samarbeid med Amöbe som viste både den tekniske innovasjonen og hvilken betydning rørene får for livene til folk.
Vårt bidrag i prosjektet har vært å strukturere mye informasjon, forenkle budskapet og forklare fordelen med Protectline til en litt konservativ bransje, hvor produktene ikke endrer seg særlig ofte.
Dette er historien om Protectline fra Pipelife!