På tide å Høie nattesøvnen?

Kunde
Høie of Scandinavia

Mange kan kjenne seg igjen i at barn, kjæledyr og leker hoper seg opp i foreldresenga i løpet av natta. Og nettopp gjenkjenning var en viktig faktor da vi skulle hjelpe Høie of Scandinavia å selge dundyner.

Utfordringen

Høie of Scandinavia lager nydelige dundyner, på Brekstad utenfor Trondheim. I 2022 ville de fortelle flere om sine unike dyner, og skulle de få oppmerksomhet fra mange, måtte de på lineær-TV.

Det er viktigere enn noen gang å få kontakt med folk gjennom kreativitet, følsomhet og omsorg. Skal du bli lagt merke til og husket i en overflod av målstyrte annonser, må du være særegen. – Med en situasjon mange kan kjenne seg igjen i, kaos, humor og lunhet, ville vi utløse følelsesmessig respons, sier AD Kristian Wågø.

Løsningen

I samarbeid med Einar Film og fortellinger skildret HK Reklamebyrå det perfekte kaos. Du vet, når du våkner om morgenen og skjønner at det har kommet til en hel del flere i senga i løpet av natta. 

Vi fikk med Vinnis versjon av "God Morgen Norge" og lanserte teorien om at Høie Saga Dundyne har en enorm tiltrekningskraft – og at det kanskje var på tide at alle fikk sin egen dundyne.

I 2023 lå alt til rette for å spre det glade budskap på radio også. Og vi utvider kampanjen med en sjarmerende radiospot, utviklet i samarbeid med Sagveien Resort. 

Slik høres morgenkos og -kaos ut på radio:

Resultat

Kampanjen ble vist på lineær TV, hvor TV 2 var hovedbærer, i sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat, og bannerannonser via Google Display og Schibsted. Mediestrategien ble lagt i samarbeid med Carat og HK Link.

Solgte det dundyner? JA, salget eksploderte – og økte med over 300%