En dagdrøm av en merkevare

Kunde
Høie

Høie var her i 1850, og er her i dag. Det er et godt grunnlag for en merkevare som ønsker å posisjonere seg for kommende generasjoner. Og samtidig ta vare på de som alltid har sovet i Høie. 

Utfordringen

Høie er en dyne- og sengetøyprodusent på Brekstad i Midt-Norge, som lager varige produkter som har gått i arv siden 1850. Dette er en posisjon de er alene om i Norge, og en historie de kan fortelle med stolthet. 

Sammen med HK Reklamebyrå har Høie gjennomført en grundig strategiprosess, og vi har oversatt strategien til historier som både unge og gamle kan kjenne seg igjen i. 

Løsningen

– Mange får et drømmende blikk når vi snakker om Høie, og spesielt krepp-sengetøy. Vi ønsket å fange denne dagdrømmen, disse små øyeblikkene som tar deg med til langtidshukommelsen, og gjenkaller gamle minner. Og vise at Høie ikke bare er noe vi har rundt oss når vi sover, men også er en del av historiene vi bærer med oss, melder det kreative teamet Kristian Wågø og Hanne Thoresen.

Resultat

Våren 2025 lanserte Høie sin nye merkevarefilm og to produktfilmer, for sengetøy i krepp og ekstra fin bomull.