Hva har vel havfruer med taxi å gjøre, vil kanskje noen spørre. Svaret er enkelt – alt. Når TrønderTaxi ba oss om hjelp til å lage sommerkampanje, var løsningen nærmest gitt.
Utfordringen
Utvikle en sommerkampanje som skaper positiv opperksomhet rundt sommer og TrønderTaxi, som øker antall bestillinger generelt og i økende grad via appen.
Løsningen
En solvarm og handlingsutløsende sommerkampanje for digitale kanaler, hvor HK reklamebyrå sørget for idé og produksjon av filmer, foto og tekster og HK Link for mediaplassering og synlighet.
Resultat
Kraftig vekst i app-bestillinger hos TrønderTaxi og sterk vekst i antall bestillinger totalt. Sommerkampanjen bidro til til å øke både bestillinger generelt og flytte kunder fra å ringe inn bestilling til å benytte appen.
Sympatisk, sommerlig og annerledes
Hva har vel havfruer med taxi å gjøre, vil kanskje noen spørre. Svaret er enkelt: Alt.
Vår oppgave er å lage reklame som virker. Skal den virke, må den heve seg over hverdagsstøyen i media og styre unna reklameradaren som folk flest har i hodet sitt.
Skal den unngå radaren, bør reklamen skille seg ut, være engasjerende/underholdende og gi noe tilbake for den tida vi ber folk bruke på budskapet vårt.
Derfor lette vi etter en idé som kombinerte alle premissene over – synlig, sympatisk, sommerlig, relevant og annerledes. Noe som garantert ville vises i de sosiale mediene til trondhjemmere og trøndere og bygge oppmerksomhet for kampanjen.
Og hva er vel mer sommer enn smygende, forførende taxihavfruer?
En stor takk til Helmet for magisk filmarbeid og Frode Myren for nydelig bakomfilm.