Vi lever i en tid med trusler fra virus, krig, inflasjon, renteøkning og klimakrise. Folk må stramme inn og kanskje holde seg mer hjemme?! Alle trenger vi håp og tro på fremtiden. Høie tror på å spre myke og varme gleder som kan gi en god start på dagen.
Utfordringen
Det er ingen hemmelighet at reklamer fra interiør- og tekstilbransjen ser litt like ut ved første øyekast. Høie ønsker å skille seg ut, og kombinerer derfor taktisk kommunikasjon med merkevarebygging.
Men hvordan kan vi få nye generasjoner til å velge høy kvalitet på soverommet, og sove i den samme lune og myke flanellen som deres besteforeldre sverget til?
Løsningen
HK Reklamebyrå har i samarbeid med Einar Film & Fortellinger og BådeOg utviklet en kampanje som løfter fram flanell: Denne myke og lune tekstilen som kan gjøre selv den tøffeste vinternatt til en drøm – eller skal vi si dans?
Med innsikt i at det er stor kvalitetsforskjell på flanell, kom idéen om at flanell fra Høie har en uimotståelig kraft. En kraft som kan oppleves som en eneste lang, varm klem. Det gjør noe med deg! For å uttrykke dette følelsesrushet – var det ingen vei utenom å danse ...
Der noen snoozer når vekkerklokka ringer, er vår mann i ekstase. Nærmest uforstående om hva som har truffet ham i løpet av natta, danser han gjennom morgenen med en misunnelsesverdig energi og tilfredshet. – Målet er helt klart at flere vil ha det samme som han har fått, sier markedssjef Stine Jensås Andersen.
På radio lot vi oss inspirere av 90-tallets myke, gode nattønske og kjærlighet uten grenser. Som på en helt naturlig måte sendte private hilsener over FM-sambandet. Vel vitende om at nordmenn lytter til radio gjennom hele dagen, laget vi tre spotter som sendes morgen, ettermiddag og kveld.
Slik høres flanell ut på radio:
Resultat
Kampanjen kunne oppleves både i kanaler med høy oppmerksomhet, som lineær TV (TV Norge, TV2) og Radio, og taktiske kanaler som YouTube og SoMe.
Klikk deg inn her, bestill sengesett til huset, hytta og hybelen.