Hva er egentlig verdi? Er det penger, venner eller kanskje fisken i havet? Da SpareBank 1 SMN hadde jubileum i 2023, utviklet vi konseptet «200 verdifulle år», i tett samarbeid med bankens egen markedsavdeling.
Utfordringen
Hvordan forteller man historien om en bank som har vært med å bygge et lokalsamfunn gjennom 200 år?
Løsningen
Vi kikket bak tallene, og fant et bankende hjerte for folk, bedrifter og miljøet. Vi oppdaget en bank med verdier mye større enn pengene de forvalter. En bank som hele tiden skaper verdier – sammen med lokalsamfunnet.
Mange snakker om hvor bærekraftige de er og hva de ønsker å gjøre for å bidra. Men dette er en bank som ble startet i 1823 for å bekjempe fattigdom, og allerede har bidratt – i 200 år!
Konseptet ble helt enkelt: 200 verdifulle år
Et konsept som rommer uendelig mange uttak. Her er merkevarefilmen, som vi laget i samarbeid med Tangrystan og regissør Hallvar Witzø. Og selvfølgelig kortversjoner av filmen til SoMe.