At du kan reise grønt til flotte ferieopplevelser over hele Trøndelag fortjener mye mer oppmerksomhet. Derfor gikk vi skamløst tabloid i årets sommerkampanje for AtB.
Utfordringen
Gjøre sommerrutene til et aktuelt og attraktivt tilbud for de reisende, og vekke oppmerksomhet rundt de mange flotte sommeropplevelsene du kan reise grønt til i Trøndelag.
Løsningen
En frisk og synlig kampanje som benytter utradisjonelle virkemidler til å rette oppmerksomhet mot et viktig og miljøvennlig sommertilbud i Trøndelag.
Budskapet
AtB har hundrevis av mil med buss- og båtruter over hele Trøndelag, og sammen med tog og trikk er det enklere enn noensinne å reise grønt til sommerens ferieopplevelser – til strandliv, øyliv, fjellturer, festivaler, lokalmat og byliv.
– Alle elsker jo sommer og ferie, og akkurat nå er det mange trøndere som legger sommerferien til nærområdet. Derfor laget vi en kampanje som inspirerer til å bruke de mange flotte og nære sommeropplevelsene i Trøndelag, sammen med kunnskap om hvordan reise dit med AtB, sier Thomas Juul, art director i HK reklamebyrå.
– Trøndelag er stappfull av gode sommeropplevelser. Mange kjente og like mange ukjente. Til overraskende mange går det en buss, båt, trikk eller tog, og det brukte vi det sterke tabloidspråket til å vekke oppmerksomhet om, sier Arne Morten Rolseth, tekstforfatter og kreatør i i HK reklamebyrå.
Under ser du noen av de "klikkvennlige" budskapene fra kampanjen. Takk til Explore Trøndelag for bruk av flotte trøndelagsbilder fra deres dyktige fotografer.