Den nye trønderpilsen

Kunde
Austmann

Håndverksøl er godt. Men ingenting slår en iskald, duggfrisk pils. Slik løste vi oppgaven da lille Austmann bestemte seg for å erobre det store, tørste pilsmarkedet.

Utfordringen

Kle opp en pils som ser ut som en pils skal gjøre, som sender alle riktige signalene i butikkhylla og som samtidig er et umiskjennelig Austmann-produkt. 

 

 

Løsningen

Når vi vet at 90 prosent av alt ølsalg i Norge er pils og at butikkunder er trygghetssøkende vanedyr, ble oppgaven å skape en pils som oppfyller etablerte forventninger.

Samtidig ble det viktig å gnistre i butikkhylla. Å kreve oppmerksomhet og skille seg positivt ut.

Resultatet ble en klassisk grønn drakt med friskere palett enn mange av konkurrentene. Uttrykket ble tilført lekenhet og spenst gjennom bruk av hvite detaljer, blant annet der skummet sitter på en nyskjenket pils. Et design som roper PILS! til alle som er tørste på en lys og god øl.

 

Resultat

Austmann Pils har fått plass i hyllene til Bunnpris, Coop, Norgesgruppen og Rema 1000 i Trøndelag, samt på tapp hos en rekke utesteder og restauranter. Austmann regner med at pilsvarianten raskt vil utgjøre en femtedel av de ca 500 000 literne med øl som bryggeriet planlegger å produsere i år.

– Vi har mye lokalt øl. Det som er artig med Austmann, er at de startet i Trondheim og er et av våre lokale bryggerier, sier fagsjef Ove Stenersløkken i Rema 1000 Midt-Norge til Adresseavisen.

Les mer om lanseringen av Austmann Pils her.